reklama

Dokedy si necháme ničiť túto krajinu?

Zariadenie na vysokotepelné zhodnotenie komunálneho odpadu plazmovou technológiou v krásnom liptovskom regióne. Spaľovňa, ktorá bude zabíjať!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (65)
Welcome to Slovakia!
Welcome to Slovakia! (zdroj: Orlie oko and kvekle)

Nesúhlasím a nemôžem mlčať! Vyrástla som v Ružomberku. Bolo to moje mesto, na ktoré som chcela byť hrdá. Krásna príroda, ale ten hrozný smrad! Fabrika na výrobu papiera, živiteľka, pred ktorou sme zatvárali okná. Hanbila som sa za to, ale ako decko som nevedela proti tomu bojovať.

Správa o jedovatom zámere, ktorého realizácia by zasadila ďalšiu ranu prírode v Liptove, ma znepokojila natoľko, že nemôžem byť ticho. Nemôžem sa tváriť, že sa ma to netýka, lebo už tam nebývam. Žijú tam moji príbuzní, kamaráti, a kto vie kde sa rozhodnú zakotviť moje deti? Slovensko nie je len krajina, ku ktorej sa hlásime, keď sa ju športovcom, aj napriek chudobnej podpore štátu, podarí zviditeľniť. Slovensko nie je len krajina s krásnymi ženami. Slovensko je známe vďaka svojej očarujúcej prírode a ja si presne spomínam na pocity, ktoré som mala po návrate z cudziny. Krása! Moje nádherné, zelené Slovensko! Máme tu poklad, ale hľadáme ho niekde inde. Ochkáme nad malebnou prírodou v zahraničí a ničíme si to, čo máme doma!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako je možné, že to dovolíme? Naozaj sme také poslušné stádo, ktoré sa bojí a béka na plné hrdlo len v anonymných diskusiách? Ničia nám dedičstvo pred našimi očami! Rozčuľujeme sa tak nanajvýš v krčme, ale to nestačí! Nezatvárajme oči, nebuďme ticho! Čo tu chceme nechať našim deťom? Spaľovne s výhľadom na Kriváň? Skládky? Začaté, nedokončené a rozpadajúce sa veľkostavby? Koľko je len v Bratislave rozostavaných betónových rároh - a keď došli peniaze, niet toho, kto by to dal do pôvodného stavu. Koľko betónových strašidiel sa stavia a koľko kultúrnych pamiatok chátra?

Príroda píše ubolený list. Nečítame, lebo to nie je až také zlé a naša Matka ešte ako tak vládze. A okrem toho, je nám to jedno, pokiaľ sa to nedeje v našej záhrade. Tí, ktorí môžu za devastáciu, zas niekomu zamávajú papierikmi pred očami, zapnú si džentlmensky saká a vec sa decentne zametie pod koberček zabudnutia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Primátor Liptovského Hrádku, ako aj obyvatelia dotknutého regiónu Liptova, vyjadrujú svoje znepokojenie a NESÚHLAS so zámerom (pekné slovo, na Slovensku s voľným prekladom: „Už je rozhodnuté, vy sa akože vyjadrite a aj tak to postavíme!“) postaviť plazmovú spaľovňu odpadu, ktorá by vážne ohrozila tamojšiu prírodu - a ja sa k tomu nesúhlasu PRIPÁJAM!

Rozhodne nesúhlasím so zámerom postaviť spaľovňu v lokalite Žadovica, k.ú. obce Podtureň, a žiadam občanov tejto republiky, aby neboli ticho. Veď blížiace sa referendum nám ukazuje, že vieme kričať a ako vieme kričať.

V opačnom prípade mi napadá skvelá kampaň, ktorá určite zviditeľní Slovensko aspoň tak, ako keď naši občania vycestovali do zahraničia s výbušninou v batohu, ktorú im tam, bez ich vedomia, na skúšku pripravenosti zložiek, umiestnili, ale potom ju zabudli odtiaľ aj vybrať... Rehotal sa celý svet a chudák občan vysvetľoval a potom sa hanbil, ale nie za seba, ale za pripravenosť zložiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na najbližšie hokejové majstrovstvá sveta by sme tak mohli nalákať obrovské množstvo turistov, ktorí sa naháňajú za selfie s katastrofickými výjavmi, lebo Kriváň - naša národná hrdosť, ktorý spoza nádherných komínov ani vidieť nebude, bude za takúto pozornosť celého sveta určite stáť.

Možno si nás všimnú aj francúzski karikaturisti! A o to nám predsa ide! Búchajme sa hrdo do pŕs, lebo v ničení národného, prírodného aj kultúrneho dedičstva sme určite svetový unikát!

Kveta Klein

Kveta Klein

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  3x

"Ženy sú úplná záhada", povedal Stephen Hawking. Mal pravdu... Zoznam autorových rubrík:  Jeden človekZlodejkaTakto to vidím jaVolá VierkaPrázdniny na dedineMoja AustráliaSmiech vo vreciNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu