reklama

Michal David: Život je jedno veľké dobrodružstvo

Zo zákulisia koncertu v Bratislave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Od malička som bola zvedavá a priťahovalo ma to, čo bolo za oponou. Schovaná za závesom som absolvovala lekársku prehliadku cudzej ženy, alebo som v nepohodlnej polohe videla začiatok zakázaného filmu, pokiaľ som nebola odhalená a nekompromisne poslaná do postele! Zlákali ma módne prehliadky, ale neskôr som zistila, že to pre mňa nie je to pravé orechové... Zákulisie má za to celkom iný náboj!

Vibrácia toho, čo nemá byť bežnému oku videné. Cítiť napätie, prípravu, radosť a šum za oponou. S Michalom Davidom sa nepoznám len nejaký ten piatok a keď bol stanovený dátum bratislavského koncertu, moja otázka diskokráľa isto neprekvapila. A mňa potešilo, že som mohla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stáť medzi prskavkami očakávania v zákulisí bratislavského koncertu Michala Davida 18.decembra minulého roka bolo elektrizujúce. Ľudkovia sa zbiehali a ja som otvorila kabát zmyslov, aby mi nič neušlo.

Vy prichádzate, čakáte, tešíte sa na pesničky a zážitok.

Idem sa pozrieť, čo sa deje vzadu. Vychádza jedna várka novinárov, vchádza ďalšia. Pred šatňou je stále niekto, kto túži aspoň na chvíľku vidieť Michala Davida. Ochranka je v pozore, manažéri, fotografi, dievčatá v sukničkách chichotajúce sa, opúšťajú šatňu a tešia sa, ako sa pochvália v škole. Prichádza záhadný pár. Opýtam sa, či si ich môžem odfotiť a prezradiť, že tu boli. Prevrátia očami a ja chápem. Nepoviem ani slovo, žmurknem spiklenecky a idem zas medzi vás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdravotnícky dozor je pripravený, ochranka stráži a do zakázanej zóny nikoho nepustí. Chcete sa zabaviť, ešte chvíľku vydržte, ešte pár minút. Čas na displeji tancuje na svoj obľúbený rytmus, posledné inštrukcie od manažérky a Michal sa presúva pod pódium.

V hale je atmosféra ako pred štartom rakety. Motory vrčia, teplota sa dvíha a vás dvíha zo stoličky, pokiaľ už dávno nestojíte. Tešili ste sa na tento večer a on sa tešil na vás. Už je s vami, so svojou veľkou rodinou! Potrebuje vás, má vás rád. Váži si vás a s potešením vám spieva!

Kto tu bol, prišiel, lebo chcel vidieť machra na hity, ktoré robia z obyčajnej diskotéky neobyčajný diskopríbeh. Tancovali ste, spievali, bavili sa! Michal si to užil a neprestal, kým nepovedal všetko, čo chcel ten večer povedať. Radosť byť s vami...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sú ľudia, ktorí keď prejdú okolo, tak do vás vojdú svojím príbehom, ktorý nepoznáte, svojou veľkosťou, ktorá sa nedá vyjadriť v centimetroch. Taký som mala pocit, keď som Michala stretla. Je slávny a sú veci, ktoré tomu musí dennodenne podriaďovať. Našiel vás, stratil súkromie. Sláva je podľa neho, citujem: „Pominuteľná a treba vediet s ňou veľmi dobre zachádzať."Ak vás zaujíma, aké má spomienky na najkrajšie Vianoce, čo v živote ľutuje, čo mu chýba, alebo či je rád sám, čítajte ďalej:

Čo pre teba znamená slovo SLÁVA?

MD: Na to sa ma pýta veľa ľudí. Sláva je pominuteľná. Je treba s ňou vedieť veľmi dobre zachádzať. Práca, ktorú robím je určité poslanie a človek musí mať v sebe dostatok pokory, aby slávu zvládol. Veľa tých, ktorí ju okúsili to vzali za zlý koniec a tiež podľa toho väčšina z nich dopadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslíš si, že sláva obmedzuje?

MD: Snáď len v súkromí. Si stále stredom pozornosti médií. Ale je na tebe, kam až si ich vieš pripustiť k telu a ako s nimi komunikovať.

Ako si spomínaš na Vianoce, ktoré boli pre teba najkrajšie?

MD: Posledné Vianoce boli veľmi krásne. Skôr by som povedal o tých najhorších Vianociach, keď sme prišli o dcérku, ktorá podľahla leukémii. To boli najťažšie Vianoce a trvalo veľa rokov, pokiaľ sme začali byť ako rodina znova trochu šťastní. Veľmi pomohlo narodenie nášho vnuka Sebastiana.


Čo v živote ľutuješ?

MD: Práve stratu dcérky. Inak ničoho. Všetko ostatné je pominuteľné.


Je niečo nesplnené, čo by si chcel zažiť?

MD: Snáď jedine, keby sa mi podarilo uplatniť nejakú z mojich piesní niekde vo svete. Zažil som toho v živote už veľa a určite sa nenudím.


Čo ti pomohlo vstať, keď ťa život zrazil k zemi?

MD: Viera v niečo vyššie, než to, čo je na zemi. Verím vo vyššiu energiu, ktorá nás posúva. U nás sa hovorí, čo ťa nezabije, to ťa posilní. Niečo na tom je.


Ako si spomínaš na obdobie po roku 1989? Myslím pracovne a aj osobne. Ako si žil?

MD: Zmena bola iba v tom, že som prestal koncertovať. Mal som už vtedy skvelé nahrávacie štúdium, kde som sa živil autorinou a prenájmom. Natočilo sa u mňa veľa dobrých titulov. Mal som však úver a splácanie bolo veľmi náročné. Banka mi nasadila vysoký úrok a tak to bolo vtedy dosť ťažké obdobie. Ale zvládli sme to.


Zažil si v posledných rokoch samotu?

MD: Keď som si minulý rok zlomil členok, rodina odišla na 14 dní do Thajska a ja som zostal doma sám. Bolo to super. Asi bolo dobre si navzájom trochu od seba odpočinúť. Samota niekedy nie je zlá, ale nesmie byť trvalá. Iba na chvíľku.
 

Čo cítiš tesne pred vystúpením?

MD: Len určitú zodpovednosť voči tým, ktorí si zaplatili nemalé vstupné, aby všetko dobre dopadlo. Inak trému nemávam.


Je niečo, čo ti v živote chýba?

MD: Som so svojím životom spokojný. Ale človek musí stále vyhľadávať niečo nové, inak by ustrnul a zaspal na vavrínoch.


 Máš rád chodník, po ktorom kráčaš?

MD: Určite, že mám. Mám síce rád v živote určité zmeny, ale tiež mám rád systém a určitý režim. Som možno trochu konzervatívny, ale vyhovuje mi to takto.


 Na čo sa tešíš?

MD: Vždy na ďalší deň. Život je jedno veľké dobrodružstvo a nikdy nevieš, čo ťa čaká. To je na živote úžasné.

Kveta Klein

Kveta Klein

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  3x

"Ženy sú úplná záhada", povedal Stephen Hawking. Mal pravdu... Zoznam autorových rubrík:  Jeden človekZlodejkaTakto to vidím jaVolá VierkaPrázdniny na dedineMoja AustráliaSmiech vo vreciNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu