reklama

Aký koberec má GR ZSSK?

Napísala som list generálnemu riaditeľovi ZSSK, pánovi Ing. Pavlovi Gáborovi. Okrem iného som uviedla, že by som sa s ním rada stretla a pohovorila si o celej záležitosti ohľadom nevhodného prístupu zamestnanca ZSSK, ktorý som nedávno opísala v článku o pokute. Myslíte si, že sa unúval s odpoveďou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Veru áno, unúval. Ešte v ten istý deň sme sa dohodli na mieste a hodine stretnutia.

K napísaniu listu ma viedlo vyjadrenie jedného diskutujúceho k spomínanému článku http://kvetaklein.blog.sme.sk/c/362919/zaplatte-pokutu-30-eur-a-mozete-nastupit.html, ktorý napísal citujem: "Terajší GR ZSSK je schopný a slušný človek, zdá sa, že má úprimný záujem zlepšiť chod spoločnosti." Osobné stretnutie prebehlo dva dni od poslania emailu a musím sa priznať, že z môjho pohľadu bolo príjemné. Predstavila som sa a povedala, že nie som novinárka, ale cestujúca verejnosť, na čo pán Gábor zareagoval slovami: „Verím, že platiaca.“ Dobrá poznámka, som v správnych dverách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohovorili sme si najskôr o článku a či si stojím za tým, čo som napísala? „Jednoznačne áno, nemám čo meniť. Bolo to tak, ako som to opísala," znela moja odpoveď. (Mám teraz očakávať list od Igora s ordinačnými hodinami detektora lži?).

Moje otázky na GR ZSSK, p. Gábora, sa týkali hlavne zubačky:

Je možná zmena grafikonu počas letnej a zimnej sezóny?

Spoločnosť ZSSK rokovala o nutnosti zmeny grafikonu v hlavných sezónach s magistrátom mesta Vysoké Tatry, avšak bezvýsledne. Zo strany tatranského magistrátu nebola ochota a záujem za predložených podmienok nič meniť.

 Môj záver: Sú v tom prachy a tak sa budeme aj naďalej tlačiť v preplnených vozňoch, alebo čakať ďalšiu hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo tak pridať vozeň k zubačke?

To sa nedá, pretože je to súprava, jednoliaty celok bez možnosti pridávania ďalších vozňov.

 Môj záver: Budeme sa tlačiť.

Ďalej by som chcela poukázať na dierkovače cestovných lístkov. Vo vozni sú len pri dverách a to jednoznačne spomaľuje plynulé nastupovanie do vozňa. Je problém umiestniť dierkovače aj ďalej do vozňa?

...GR ZSSK, p. Gábor, si to poznačil.

 Môj záver: Verím, že spoločnosť vyčlení peniaze a umožní nám označiť si lístok aj vo vnútri vozňa, nie len pri dverách. A potom sa potlačíme.

Premýšľali ste o automatoch na cestovné lístky?

Bola tá možnosť, ale po opakovanom vandalizme sme ich zrušili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj záver: Áno, sme na Slovensku. Netreba chodiť do lesa nepripravený a využiť možnosť zakúpenia sms lístka.Táto služba mi unikla, bola zavedená v júli 2014, čiže v čase mojej návštevy Vysokých Tatier fungovala presne mesiac.

Je pravda, že rušňovodiči v zubačke prevzali zodpovednosti strojvodcu bez zvýšenia platu?

Áno, je to pravda. Navýšenie platu nebolo potrebné, nakoľko hlavná úloha rušňovodiča je aj naďalej riadiť rušeň. Označenie cestovného lístka je založené na čestnosti cestujúcich. Rušňovodič vykonáva ich občasnú kontrolu.

Môj záver: Zákazník nevidí do vnútra spoločnosti a preto nemá byť obeťou nespokojnosti zamestnanca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z vášho pohľadu, pochybil dotyčný zamestnanec?

Nemal dôvod od vás pýtať pokutu ešte predtým, pretože váš úmysel nebol nastúpiť vedome do vozňa bez platného cestovného lístka. Ak by došlo ku vzájomnej konfrontácii, bolo by to slovo proti slovu. Nemám dôvod neveriť zákazníkovi, keď, ako tvrdíte boli na mieste aj vaše deti a ďalší svedkovia, ktorí by to mohli dosvedčiť. Máme vyjadrenie službukonajúceho rušňovodiča, ktorý vaše tvrdenia v článku poprel.

Môj záver: Snaha o riešenie. Vedenie ZSSK prízvukuje zamestnancom pro-zákaznícke správanie. Pri kolose 6 tisíc ľudí celkom dobrá fuška, čo však zákazníka nezaujíma. Za svoje peniaze očakáva primerané služby. Ja od dotyčného rušňovodiča nežiadam verejné ospravedlnenie. Neviem aký má plat, osud, alebo povahu... Neviem, či sa v ten deň zle zobudil, išlo jednoznačne o zlyhanie ľudského faktora.

Čo som sa ešte od pána Gábora dozvedela?

Momentálne meškania vlakov sú spôsobené hlavne modernizáciou trate.

Ďalej sú to rôzne nehody, pokazenie rušňa, úrazy, prechádzanie cez trať na červenú, samovraždy a iné nešťastné náhody. Čo ma šokovalo a pre istotu som sa na to opýtala ešte raz - Áno, každý mesiac niekto dobrovoľne ukončí svoj život pod vlakom. Sú mesiace, kedy sa takto rozlúči so svetom aj 10 ľudí!

Pár krát sa už stalo aj to, že vlak meškal, pretože niekto úmyselne zatarasil koľaje pneumatikami, betónovými alebo inými ťažkými predmetmi, pričom si neuvedomil, že táto „zábava“ mohla spôsobiť vykoľajenie vlaku s fatálnymi následkami. Neuveriteľné, ako si niekto kráti dlhú chvíľu.

 Pán Gábor sa pousmial nad nápadom detských kútikov na staniciach, pričom to bral ako satiru z mojej strany. Ohradila som sa, že som to myslela vážne. A tak som ja - zvedavá, prečo to nie je možné, bola zasvätená do tajov ZSSK a ŽSR, pričom ZSSK by si musela v priestore stanice patriacej ŽSR prenajať miestnosť určenú pre deti. Dobrá správa je, že sa detské kútiky objavia v blízkej budúcnosti vo vybraných vlakoch. Hurááá!

Celkom na koniec:

Aký koberec má GR ZSSK? Netuším. Rozhovor ma natoľko pohltil, že som si to nevšimla. Mojej pozornosti však neunikol fakt, že podnety od zákazníkov pod kobercom nekončia a som rada, že môžem potvrdiť slová diskutujúceho, že generálny riaditeľ ZSSK je slušný človek a má záujem na dobrom mene spoločnosti.

S GR ZSSK, pánom Gáborom, nie som v pracovnom, príbuzenskom, ani inom vzťahu a z rozhovoru mi nevyplývajú žiadne výhody a som aj naďalej platiaca verejnosť...

PS: ZSSK neplánuje IC do Michaloviec.

Kveta Klein

Kveta Klein

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  3x

"Ženy sú úplná záhada", povedal Stephen Hawking. Mal pravdu... Zoznam autorových rubrík:  Jeden človekZlodejkaTakto to vidím jaVolá VierkaPrázdniny na dedineMoja AustráliaSmiech vo vreciNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu