reklama

Prebdené noci pod Južným krížom

Niekde som čítala, že Južný kríž je najmenším súhvezdím celej pozemskej  oblohy a v poradí podľa plochy má číslo 88. Keď nás naši Aussie susedia prvý krát pozvali na Barbi, nechápala som, do čoho idem? Má to byť nejaký žart? Alebo sme boli práve pozvaní na domorodý karneval? Po vysvetlení, že ideme na BBQ- čo je jednoducho povedané opekačka, som prestala riešiť kostýmovú dilemu. Otázka znela:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
"Chladič" na plechovkové pivo
"Chladič" na plechovkové pivo 

Urobím chlebíčky? Veď pravá oslava bez chlebíčkov, je ako dúha bez farieb a ja som bola presvedčená, že im budú chutiť. Cítila som, že stojím na začiatku historickej udalosti- prinesiem na austrálsky kontinent nový kulinársky zážitok! Sám Jamie padne na zadok. V dohodnutú hodinu som hrdo niesla veľkú misu pred sebou. Zabúchali sme a o chvíľu nás už vítali domáci s klasickým- G´day, mate. Je to to najlepšie, čo môžete od Austrálčana počuť. Obyčajné- Dobrý deň, kamarát! Hneď na to- haujaduin ( how are you doing) alebo hauárja ( žiadna havária, ale how are you), v obidvoch prípadoch zdvorilostná fráza, ktorá ale neodmysliteľne patrí k pozdravu. Nie, že by celou mocou chceli vedieť, ako sa práve máte, jednoducho to tak je a mne sa to veľmi páči. "Ako sa máte? "úplne prirodzene používam odkedy sme na Slovensku, len rozdiel je v tom, že ma ľudia často krát považujú za milú osobu, lebo sa to pýtam a ja som si na tú otázku tak zvykla, že nerozmýšľam, kedy ju povedať a kedy nie. Každopádne je to výborný kľúč na otvorenie konverzácie, s kýmkoľvek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja misa s naším skoro národným jedlom ( chcela som aj halušky, ale napriek tomu, že Austrália je ovčiarska veľmoc, bryndzu sme tam nevedeli zohnať ) pôsobila na stole s grilovanými klobáskami, krídelkami- tie zbožňujú, stejkami, zeleninovým šalátom.......veľmi nedôveryhodne. Každý okolo toho chodil, skúmal a kládol mi tú istú otázku- Čo to je a čo sa s tým robí? Ja odpadnem, naše chlebíčky...Trpezlivo som vysvetľovala a robila názorné ukážky....Pri treťom chlebíčku som sa už cítila plná a prestalo ma to baviť. Chlapi postávali s pivom, ktoré mali napchaté v stubbie cooleri ( obal na pivo, aby nechladilo ruku a zároveň, aby si udržalo chladnotu). Bosé decká behali von a dnu a dnu a von. Austrálčania sa veľmi radi premávajú bosí, úplne všade, aj do potravín. Veď, no worries. Samozrejme, že som to vyskúšala, ale po chvíľke som bola od nôh taká cool, že už som to nikdy nezopakovala. Ja neviem, či majú inú podrážku na nohách, ale oni sa vedia motať aj okolo mraziakov a nejaviť pritom žiadne známky podchladenia. Nechápem!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Späť na barbi. Nálada bola výborná, hudba hrala, nenásilná debata sa prechádzala pomedzi nás a chlebíčky schli. Neboli túžbou každého Austrálčana, ale nejeden z nich sníva o tom, že jedného dňa poletí do Európy. Mnohí pritom vôbec nemajú cestovný pas. Načo, Austrália je obrovská zem. Zaujímalo ich, či som na prechádzke lesom stretla medveďa alebo vlka. Našťastie nie, ale uvedomila som si, aké chlpaté poklady na Slovensku máme.

Pozrela som na oblohu, v mojich očiach krásnu, austrálsku. Južný kríž jasne svietil a mesiac sa usmieval naopak. Okrem pozorovania oblohy som si uvedomila, že ani tie najdlhšie dni nebolo svetlo tak dlho, ako v našej malej krajine. Späť do reality ma vrátil hlasný smiech. Hodiny sa už ťahali k jedenástej v noci. Vtedy som sa domáceho spýtala, o koľkej hodine je v Austrálii nočný kľud? „ No worries, všetko je v poriadku. Susedia sú tu, nemá sa kto sťažovať. A tí, čo tu nie sú, boli minule". Skvelo vymyslené!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sme sa dobre po polnoci rozchádzali, nastalo ticho. Sadla som si ešte na chvíľu do záhrady, počúvala smiech Kokobury a zahľadela sa znova na oblohu. Myslela som na rodinu. Začiatky sú ťažké a je jedno kde práve ste. Tá celoživotná skúsenosť mi však stála za tie noci pod hviezdami.

Smejúca Kokobura
Smejúca Kokobura 

http://en.wikipedia.org/wiki/Laughing_Kookaburra

Kveta Klein

Kveta Klein

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  3x

"Ženy sú úplná záhada", povedal Stephen Hawking. Mal pravdu... Zoznam autorových rubrík:  Jeden človekZlodejkaTakto to vidím jaVolá VierkaPrázdniny na dedineMoja AustráliaSmiech vo vreciNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu